Co bym chciała wiedzieć przez trzecią gimnazjum? |Rosegal



Na szczęście  Jestem już absolwentką gimnazjum. Ostatnia klasa była zdecydowanie najtrudniejsza. Spodziewałam się, że tak będzie, ale myślałam, że skoro idziemy do nowej szkoły, to nauczyciele nie będą robić nam za bardzo pod górkę, raczej będą pomagać, ale niestety było zupełnie inaczej. Tworzę ten post zwłaszcza dla osób, które w tym roku przystąpią do egzaminu gimnazjalnego, mam nadzieję, że moje 'doświadczenie' pomoże innym. Uprzedzam, że nie u wszystkich musi się to sprawdzić — każda szkoła jest inna.

Naciąganie ocen
 Zarówno na semestr, jak i na zakończenie, mamy nadzieję, że nauczyciele naciągną nam oceny, pomogą dostać się do wymarzonej szkoły. Niestety rzeczywistość jest zupełnie inna — nauczyciele wymagają włożenia dużo więcej pracy w dobrą ocenę, jeżeli masz ocenę pół na pół, to stawiają tą niższą. Nie mam pojęcia, dlaczego tak jest, ale u mnie w gimnazjum prawie każdy nauczyciel tak robił.

 Próbne egzaminy
Wydaje mi się, że w każdej szkole robią próbne egzaminy. U mnie — niestety — dostawaliśmy z nich oceny, więc dzień przed każdy siedział i się uczył, żeby nie zawalić średniej. Nie wyszło nam to na dobre. Potraktujcie te egzaminy jako takie sprawdzenie, co już umiecie, a z czym sobie nie radzicie, nad czym musicie popracować. Róbcie też dużo egzaminów z poprzednich lat w domu, wtedy ''przyzwyczaicie'' się do zadań i będzie szło wam dużo łatwiej.

„Taktyka” kuratorium
Przeważnie jest tak, że co drugi rok, jest bardzo łatwy polski, ale trudniejsza reszta, w kolejnym roku jest odwrotnie. Powiedziała mi o tym rok temu moja koleżanka. Na początku średnio chciałam w to uwierzyć — bo to przecież zbyt banalne — ale się sprawdziło. Dwa lata temu był trudny polski i łatwa reszta, ja miałam odwrotnie. Nie mamy pewności, że w tym roku to też się sprawdzi, ale lepiej być przygotowanym, że może pojawić się jakaś trudna rozprawka.

Odpowiedzi do testów
Chyba nikt w nie nie wierzy, ale każdy ma nadzieję, że się sprawdzą. U mnie przed próbnymi każdy miał odpowiedzi z innych źródeł, ale każde były takie same. W rezultacie na sale wchodziliśmy ze ściągami pod rękawem. Kiedy się połapaliśmy, że są złe? W zadaniu czwartym było prawda/fałsz, a odpowiedź była D:).

Tak samo nie warto ściągać od koleżanki czy kolegi — odpowiedzi są pomieszane, to co u ciebie jest A, u innych może być C. Umiesz liczyć — licz na siebie.

 Wybór szkół
Chodzi tu oczywiście o szkoły średnie. Polecam jeździć na dni otwarte, ale one nie zawsze ukażą prawdziwe oblicze szkoły. Uczniowie nie mogą powiedzieć nic złego, a przynajmniej nie chcą. Dla mnie lepszym sposobem było pisanie przez Facebook'a do ludzi, z liceum, które mnie interesowało. Dowiedziałam się dużo więcej, zarówno tych dobrych, przyjemnych rzeczy, jak i tych, które mnie zniechęciły. Niektóre większe miasta mają grupy na Facebook'u, gdzie można wymieniać się opiniami (np. Warszawska grupa idziemygdzie).

Mam nadzieję, że moje rady, chociaż w małym stopniu pomogą wam przetrwać ten rok szkolny, i uzyskać jak najlepszy wynik z egzaminów.


Bluza - [KLIK]                              Paletka [KLIK]                                            Chocker [KLIK]

Ostatnio dotarła do mnie paczuszka z rosegal. Co ja moge powiedzieć o tej firmie? Przesyłkę miałam już po 1,5 tygodniu od zamówienia, więc jest to ogromny plus. Bluza ma piękny, różowy kolor, jest wykonana z poliestru, jakość nie jest za dobra, ale czego można się spodziewać za parę dolarów. Najbardziej jestem zadowolona z chockera, jest bardzo dobrze wykonany, na szyi wygląda prześlicznie. Jakość paletki mnie zaskoczyła. Za niecałe 3$ dolary dostajemy 15 cieni, które pigmentacją przypominają nude make up kit z lovely. Nie osypują się, ładnie się blendują, jak na tą cenę, to paletka jest świetna.

4 komentarze:

  1. Hm mam tę paletkę i chyba robię coś źle bo pigmentacja jest okropna, nie blędują się wcale bo ich nie widać na powiece... przydatny post, ja jestem teraz w 3gim i zamierzam chodzić jak najczęściej na dni otwarte do innych szkół. chcę dokonać dobrego wyboru:D
    Pozdrawiam,
    jestem-folta.blogspot.com ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A używasz pod nie bazę? Mi sie cały dzien trzymają:)

      Usuń
  2. Paletka bomba!;) ja już gimnazjum mam dawno za sobą. Jestem już na 3 roku studiów i ten etap mam za sobą. Twoje rady są godne uwagi. Ja niestety nauczycieli nigdy nie rozumiałam, tak jak w terazniejszym przypadku profesorów. Eh myślą, że my jesteśmy totalnymi głupkami i zamiast pomóc nam, utrudniają wszystko. Niestety..
    Pozdrawiam https://believeedreamss.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Paletka mega i bardzo boję się gimnazjum :(

    OdpowiedzUsuń