17|05|2015


Kiedyś po lekcjach dzieci wychodziły na dwór, bawiły się z rówieśnikami, kreatywne spędzały czas. Największą karą dla nich był zakaz wychodzenia z domu. Dzieci tylko wieczorami oglądali dobranocki. To było prawdziwe dzieciństwo.







Teraz rzeczywistość jest zupełnie inna. Najmłodsi mają już telefony, spędzają czas pisząc ze znajomymi na facebook'u zamiast się spotkać. Nie interesują się niczym oprócz internetu. Mówię to na przykładzie mojej młodszej siostry. Cały dzień ogląda jakieś głupie filmiki na YouTube zamiast wyjść na dwór. Nie ma żadnych zainteresowań. Ale czy to napewno wina tylko dzieci? Przecież to rodzice kupują im telefony, tablety, laptopy...a dzieci są tylko dziećmi. Nie zdają sobie sprawy ile tracą, że najlepsze lata przelatują im przez palce. Ale również młodzież spędza większość swojego czasu w wirtualnym świecie, grając w LOL'a czy CS'a. Chcemy coś osiągnąć, ale czekamy na odpowiedni moment zamiast teraz się za to wziąć. Technologia wciągnęła nas tak bardzo, że nie widzimy poza nią świata. Spójrzmy prawdzie w oczy, gdyby teraz zabrakło telefonu czy internetu duża część z nas nie umiałaby funkcjonować. Niestety ja też zaliczam sie do tej grupy ludzi. Cały czas coś sprawdzam w telefonie, dzwonie do kogoś czy piszę sms. Kiedy zdałam sobie sprawę, że i ja mogę być uzależniona od telefonu, zaczęłam ograniczać korzystanie z niego.



Trochę boję się pomyśleć co będzie za kilka, czy kilkanaście lat. Czy wirtualny świat już zupelnie nas pochłonie? Czy zapomnimy o tym co jest w życiu naprawdę ważne? 

27 komentarzy:

  1. No niestety, prawda jest straszna..
    Pamiętam te czasy, w których posiadanie pięciu złotych było "czymś". Szkoda, że te czasy już minęły. Chciałabym się cofnąć o 10 lat wstecz:(
    Pozdrawiam cieplutko :*
    angelika-ka.blogspot.com- klik :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo interesujący post, w 100% zgadzam się z Twoimi przemyśleniami.
    ps. zapraszam do siebie :>
    http://sophies-lifestyle-inspirations.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Postawiłaś bardzo mądre pytanie w tym poście. Moja 6 letnia kuzynka woli grę na laptopie niż zabawy z koleżankami przed blokiem... Na szczęście ma jeszcze ochotę na wspólne spacery wraz ze mną po parku :)

    natasiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Postawiłaś bardzo mądre pytanie w tym poście. Moja 6 letnia kuzynka woli grę na laptopie niż zabawy z koleżankami przed blokiem... Na szczęście ma jeszcze ochotę na wspólne spacery wraz ze mną po parku :)

    natasiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo wszystko, osoby starsze od nas mogły mówić, że ich dzieciństwo było lepsze, chociaż od rana do nocy robili w polu, albo musieli pomagać w domu. Każde pokolenie jest inne i dla każdego ich dzieciństwo było tym normalnym.

    beneaththeblanket.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. To prawda. Czasy się zmieniają. Teraz to dzieci interesują się tym co dorośli. Zamiast bawić się, widzę jak po szkole wychodzą na dwór i siedzą wgapiając się w małe ekraniki najnowszych smartfonów. Kto by pomyślał że dziecko będzie nosiło droższy sprzęt niż niejeden dorosły?!
    Ludzie się wciąż dziwią i irytują tym, że dzieci mają dzieci... A czemu tak się dzieje? Bo to właśnie RODZICE mają daleko w d*pie swoje dzieci i im nie poświęcają tyle czasu ile one potrzebują. Są zbyt zajęci. Wiadomo, że kariera jest w życiu ważna, ale jeżeli chciało się założyć rodzinę to też po coś, a nie dla zabawy.
    Dzieci potrzebują troski i zainteresowania a nie nowych sprzętów ....
    Pozdrawiam http://takpoprostuzyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Z chęcią zaobserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny post ;) świat niestety sie zmienia ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety tak jest. Martwi mnie to trochę. Boję się, że za kilka lat wszystko będzie komputerowe, nawet to, co wydaje nam się teraz nie do "skomputeryzowania".
    http://kingas1blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda, dzieci nie są niczemu winne. Czasami jak przechodzę po starej szkole i patrzę na te małe istotki z nosami w tych telefonach, to robi mi się ich szkoda. Nie widzą co tracą i ile tracą. Nie tak powinno wyglądać ich dzieciństwo. No ale..... czasy się zmieniają ;) Szkoda tylko, że na gorsze :(

    zawieleaniele.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. dzieci mnie teraz przerażają.. telefony, fejsy itd... Jak wracałam po 5 kiedyś do domu musiałam wracać z podstawówka klasy 1,2 jechały ze mną. Jak oni rozmawiali o sexie to mi się przykro zrobiło bo ja w ich czasach bawiłam sie lalkami i korzystałam z dzieciństwa a o takich rzeczach nie miałam pojęcia. Świat się zmienia na gorsze ;//

    beavesomee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajny post :) wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasy się zmieniają. Teraz to dzieci interesują się tym co dorośli. Ja chce znów mieć pięć lat i szczeru uśmiehc na twarzy ;c Mądry post!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja niestety zauważyłam to samo co ty.Moja kuzynka ma podobnie , ma 6 lat a już wie jak wszystko się obsługuje.Zdecydowanie jest mądrzejsza ode mnie jeśli chodzi o te technologie.Ja cieszę się,że miałam jeszcze okazje mieć to prawdziwe dzieciństwo ;)

    http://przyszlosczapisanawterazniejszosci.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. dokładnie tak.. technologia niszczy nas i nasze życie.. niestety :/
    http://nasiulka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zostawiam Ci nominację do LBA. Więcej informacji u mnie -> http://takpoprostuzyc.blogspot.com/2015/05/lba-czyli-liebser-blog-awards.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś świat wyglądał zupełnie inaczej..mądre słowa :)
    Klikniesz w kliki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  18. Nice post as always! :)
    Kisses,
    Tijana

    http://itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajny post :* wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Dzięki Bogu moje dzieciństwo było aktywne. Zabawnie sobie przypomnieć te pudłowe telewizory i telefony z klawiszami :D

    http://aaurilaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Śliczny design! Bardzo lubię oglądać takie sesje na łonie natury :3

    Zapraszam tutaj : meoo69w.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne zdjęcia. :)

    Obserwuję, będę tu wpadała częściej. ♥

    http://fashion-is-on.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. Jesteś bardzo mądrą dziewczyną! Niestety powodem tego wszystkiego są rodzice, którzy chcą dać swoim "dzieciom" wszystko czego oni nie mieli w swoim dzieciństwie lub wynagrodzić im rozwody (coraz częstszy problem rozwodów na świecie). Rodzice wtedy konkurują ze sobą, kto kupi lepszy prezent np. mama kupi telefon, więc ojciec musi być lepszy-laptopa.
    Pozdrawiam, www.aleksicar.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo życiowy post ;) ja pamiętam swoje dzieciństwo i porównując z tym jak dzieci spędzają czas to zastanawiam się "jak to wszystko mogło aż tak się zmienić w przeciągu jakiś 10lat?"

    OdpowiedzUsuń
  25. w 100% zgadzam się z Twoimi słowami. sama należę do pokolenia, w których prawdziwą karą jest rozładowana bateria w telefonie, tracenie zasięgu bądź wi-fi.. chciałabym poznać smak prawdziwego dzieciństwa, ale już mi się to nie uda. masz śliczne włosy!
    carelesslyblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń